Eerste weken - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van jonathanoppad - WaarBenJij.nu Eerste weken - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van jonathanoppad - WaarBenJij.nu

Eerste weken

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Het is al weer even geleden dat ik wat van mezelf heb laten horen en of ik überhaubt nog wel leef. Goed nieuws, ik leef! Het is alleen wel heel erg druk hier. Wat ik hier zoal doe? Heel veel. Elke werkdag zijn er lectures, oftewel lessen, in de morgen. Dan afhankelijk van de dag is er smiddags extra tijd voor specifiek materiaal voor mijn klas of zijn er work duties. De avonden wisselen sterk en de weekenden zijn afgezien van corvee en kerk vrij in te delen. Zo hebben we al een berg beklommen, veel sport en spel gedaan en zaterdag een aantal km door een rivier gelopen.
Met de lessen hebben we tot nu toe het thema lordship, luisteren naar wat God je te zeggen heeft en contact met de Heilige Geest behandeld. Elke week hebben we een andere spreker. De lessen zijn niet gericht op theorie maar op persoonlijke toepassing wat ik op dit moment veel waardevoller vind dan theorie. Ik had echt al jaren geleden een DTS moeten doen.
Inmiddels hebben we echt al een hoop meegemaakt. We hebben allemaal de kans gehad om in de groep openbaar afstand te doen van onze zonden. Over elkaar geprofeteerd waarbij veel profetiën spot on waren. Vandaag zijn er een paar mensen aangeraakt door de heilige geest. Ook doen we regelmatig voorbede voor diverse zaken in de wereld. Gisteren hebben we nog een intersessie gehad voor de gedwongen prostitutie rond de Superbowl, het grootste sportevenement in de USA.
Op de basis zijn we met 68 studenten, het grootste aantal ooit op deze basis. Sterker nog meer dan het dubbele. Er zijn mensen uit Singapore, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland, Zweden, Nederland, Mexico, Finland, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland, Denemarken en vooral veel uit Amerika en Canada. Met veel van deze mensen heb ik vrienden kunnen maken en ik heb een heel goede tijd hier.
Hartelijke groeten uit Nieuw Zeeland.

  • 04 Februari 2014 - 14:14

    Arjaan Karssies:

    Hey Jonathan,

    Ik merkte in je verhaal dat je toch wel veel bezig bent met contact met de heilige geest (weet niet of tongentaal daar bij komt kijken?). Ook met profeteren (o.a. over elkaar). Klinkt allemaal een beetje pinkster achtig. Is dat ook zo. Niet dat ik er iets op tegen heb, maar vind het wel interessant. Een hele fijne tijd daar jongen en laat je niet gek maken hey.

    Groetjes, Arjaan

  • 05 Februari 2014 - 18:24

    Jaco:

    JOoowwww,

    We moeten echt skypen en snel ook hoor!
    Ik heb nu ook op mn werk Skype, dus ook daar kan vandaan kan ik een poging doen tot.
    Echt heel mooi wat je allemaal mee maakt en hoe je heerlijk enthousiast schrijft.

    Blijf zo doorgaan en hopelijk tot heel snel online,

    Bless,

    Jaco

  • 05 Februari 2014 - 20:11

    Charlotte:

    Klinkt goed allemaal Joon! Enjoy! Leuk je blogs te lezen. ;-)

  • 24 Februari 2014 - 22:32

    Corrie Meijering:

    Hallo Jonathan,

    Nog een wat late reactie, leuke foto's op FB.

    Wel erg druk zoals je schrijft,ik hoop dat je de praktische lessen in praktijk kunt/gaat brengen.
    Zelf heb ik ook liever de praktijk dan theorie maar wat is dat soms lastig. Vooral in crisis-tijd.
    Zoals Paulus zegt:Het goede willen doen maar het niet kunnen (Rom. 7:18)
    Er zullen ook wel rust-momenten zijn om alles te laten bezinken.
    Was het niet koud in de rivier om te lopen en het lijkt me best zwaar.
    Straks kom je als een bodybuilder terug met al dat sporten.
    Wens je verder nog een hele goede tijd en veel zegen. (en niet vergeten te danken hoor, dat je dit mag meemaken)
    Lieve groet,
    Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 2627

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 03 Juni 2014

DTS Nieuw Zeeland en Vanuatu

Landen bezocht: