Aangekomen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van jonathanoppad - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van jonathanoppad - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Jonathan

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Na een lange vlucht en een bezoek aan Taipei van 1 dag ben ik aangekomen in Auckland. De reis ging helemaal zoals gepland, de enige vergissing van mij was dat ik via Sydney vloog, op de terugweg ga ik wel via Brisbane. Bij aankomst had ik het idee dat de jetlag nog wel mee viel maar inmiddels 5 dagen verder is t nog steeds wel lastig. Vannacht heb ik bijna elk uur van de klok gezien en nu ben ik er om 5 uur uitgekomen. Gelukkig ben ik er niet moe van.

De eerste dag ben ik met de bus van Auckland naar Tauranga gegaan waar een vriend me oppikte. Hij woont in Te Puke (je zegt Tepoekie) in de buurt van Tauranga. Daar vandaan zin we zaterdag naar diverse plaatsen geweest met geothermische activiteit en een schitterende waterval. Gisteren heeft hij mij naar de basis gebracht, toch wel spannend vond ik. Je weet van tevoren niet zo goed hoe alles is opgezet, hoeveel mensen er zijn, wat voor mensen er zijn etc. Tot nu toe bevalt het erg goed. Er zijn ongeveer 70 studenten waarvan 9 in mijn klas en het is erg gezellig.

Vandaag zijn we begonnen met ontbijt en worship, verder is er een rondleiding geweest en het corvee enzo uitgelegd. Volgende keer zal ik meer vertellen over het progamma en wat we hier behandelen aan lesstof.

  • 13 Januari 2014 - 06:02

    Yvonne:

    Ha die Jonathan,

    Welkom in Nieuw Zeeland. ;-) Veel succes en sterkte met het acclimatiseren. Maar dat zal jou wel lukken.
    Het weer in Tauranga is meestal beter en de temperatuur hoger dan in New Plymouth.
    Het gezin van Frank en Marja en ik hebben 4 heerlijke dagen in Tauranga doorgebracht.

    Van harte God's zegen, nabijheid en liefde toegebeden de komende maanden.

    A big hug
    Yvonne
    (P.s.: ik vlieg maandagavond 20 januari om 23.40 uur vanuit Auckland terug naar Nederland)

  • 13 Januari 2014 - 12:53

    Corrie Meijering:

    Ha Jonathan,
    Leuk weer wat te lezen van jou.
    je hebt al het èèn en ander gezien, lees ik.
    Maar ben ik de enige die niet weet wat geothermische activiteit is ??? iets met opwarming van de aarde.....
    Zie uit naar je volgende bericht.

    Veel plezier, hartelijke groet en zegen

    Corrie

  • 14 Januari 2014 - 05:34

    Jonathan:

    Hoi Yvonne, leuk van je te horen. Het weer is hier idd perfect, vandaag met factor 20 nog steeds een beetje verbrand. New Plymouth zal ik denk ik niet zien, ik denk niet dat we verder dan 150km van de basis zullen gaan.

    Hoi Corrie,
    Geothermische actieviteit is waar de warmte van de aarde tot aan de oppervlak van de aardkorst komt. Hier heb je grote kans dat als je gat in de grond maakt dat het warm is. In de winter graven mensen op het strand een gat en daar stroomt van onder vanzelf warmte in.

  • 25 Januari 2014 - 10:33

    Demelza:

    Hoi Jona!

    Leuk om zo mee te lezen! Ik ben benieuwd naar je volgende blog, hoe je dagen er uit zien.
    Waar verblijf je nu precies? In een soort studentenhuis of een gastgezinnen of...?? En hoe bevalt het daar!
    Groetjes en veel plezier daar!

    Demelza

  • 27 Januari 2014 - 22:17

    Jaco:

    Heeey Baan,

    Wordt er hier weer één wakker. Is echt wel veel al die mail van 4 weken.
    Leuk om zo alvast wat dingen te lezen en horen via de fam.
    Natuurlijk ga ik snel Skype instaleren, wie weet gaat het daarna gewoon lukken eens hoi te zeggen aan de andere kant van de wereld. Nogmaals super tof dat je zo helemaal gaat voor je hart.. om te ontdekken hoe je hem harder kan laten kloppen.

    Blijf genieten en smeren,

    Ciaaauuuu,
    Jaco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 2631

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 03 Juni 2014

DTS Nieuw Zeeland en Vanuatu

Landen bezocht: