Op outreach! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van jonathanoppad - WaarBenJij.nu Op outreach! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van jonathanoppad - WaarBenJij.nu

Op outreach!

Door: Jonathan

11 April 2014 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hey allemaal, dit wordt mijn laatste blogpost voor outreach. Tijdens outreach is mijn team Pacific Challenge te volgen op ons teamblogpost www.pacificchallengevanuatu.weebly.com
De laatste weken zijn best druk geweest hier we zijn bezig geweest met het leren van Bislama, de Pidgin Engels taal die gesproken wordt op Vanuatu. Het is een combinatie van Engels en een beetje Frans. Als je het uitspreekt is het wel duidelijk wat er bedoeld wordt. Een voorbeeldje: yu tuf tumas! = jij bent heel sterk. Oke nog een voorbeeld: Nem blong mi ...= Mijn naam is...
De voorbereidingen voor de outreach zijn nu afgerond. We hebben kinderliedjes geoefend, een dans geleerd, vriendschapskettingen gemaakt om weg te geven, sketches ingestudeerd, kinderspellen bedacht, preken en bijbelstudies gemaakt enz. Kortom, we zijn er klaar voor!
Ik wil graag iedereen bedanken die geld gegeven heeft voor de watertank, we hebben zelfs iets meer dan genoeg binnengehaald.
Uiteraard hebben we ook weer leuke dingen gedaan, zo zijn we wezen zeilen, hebben we geslapen in een Merae, een soort van clubhuis van de Maori, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland, mount Doom beklommen (super gaaf en zwaar) kortom we hebben ons ook in de vrije weekenden niet verveeld.
Afgelopen week hebben we de eer gehad dat we een conferentie voor studenten en medewerkers van YWAM met Loren en Darlene Cunningham mogen hebben. Er was vrij veel herhaling van wat we al gehad hebben maar er waren ook genoeg nieuwe en inspirerende dingen. Een aantal van de dingen waar ze over spraken was de houding van je hart, de bereidheid om te gaan en te geven en de inzet van digitale media om het evangelie te verspreiden.

• 13 April 2014 - 14:49

Yvonne:

Fijn om te lezen dat alles goed gaat daar in Nieuw Zeeland, Jonathan. En dat jullie ook nog leuke en ontspannende dingen doen.
    Veel zegen, sterkte, kracht, geduld en wijsheid toegebeden tijdens de outreach.

Groetjes en a big hug vanuit Roosendaal ;-)
    Yvonne

• 22 April 2014 - 21:13

Jaco:

Heeey brother,

Hoe is het op het onbewoond uitziende doch bewoonde eiland?
    Ik ben zo benieuwd hoe het er is, nu je in het echie mag optreden en delen van de mooiste boodschap die de mensen maar kunnen horen. Is het nog gelukt met je talenstudie?

Het waren hier weer hectische dagen, maar gelukkig ook tot rust gekomen met Pasen en nog even en dan ben ik officieel Hardinxvelder. Helaas ben ik bijna nooit thuis rond tijden dat we beide wakker en beschikbaar waren. Hoop je nog wel te volgen op de pacificchalenge.

All bless en tot op M3 mate ;)

Grtzzz,
    Jaco